vrijdag 1 augustus 2014

DIY: Braziliaans armbandje

vrijdag 1 augustus 2014
Super super super sorry dat ik al 9 dagen niks heb gepost! In de vakantie gaat alles gewoon zo snel... Maar ik ben weer helemaal terug dus verwacht zeker dat ik gewoon weer iedere dag iets zal posten! 

Laatst zat ik op internet te zoeken naar een DIY voor een armbandje toen ik opeens het braziliaanse armbandje zag! Ik heb gelijk de benodigdheden gekocht en ben aan de slag gegaan! De eerste keer dat ik het probeerde lukte het echt niet maar ik gaf niet op. Tot het na de 10e keer nog niet lukte en ik gewoon stopte. Maar ik vond de armbandjes gewoon zo leuk en wilde het zo graag kunnen dat ik het opnieuw probeerde maar deze keer met een andere site en dus ook andere uitleg. Blijkbaar was het op die site gewoon zo onduidelijk dat ik het belangrijkste gewoon had gemist! Nouja oké misschieeeeen had ik de tekst er bij moeten lezen en had ik niet alleen van de afbeelding uit moeten gaan maar oké het is goed gekomen en in kan het dus nu zal ik het met jullie delen! 




Zoals je al op de foto hier boven kan zien zijn ze erg kleurrijk en vrolijk wat natuurlijk hartstikke goed past bij de zomer. Dit trok mij eigenlijk ook wel aan want als ik voor een DIY ga kijken doe ik dat altijd bij google afbeeldingen en vaak als je dan op de site klikt kom je ook bij de uitleg uit. 

Wat je nodig hebt:

- 8 garen (ongeveer 60 cm is voldoende, van 4 verschillende kleuren 2x) 
- Een schaar
- Een oorbel
- Plakband 

Stap 1

Kies 4 kleurtjes uit waarvan jij denkt dat het leuk samen is, maak er een lus in en plak het aan bijvoorbeeld je bureau vast zodat het laat maar zeggen ligt. Of je het vastplakt moet je eigenlijk zelf weten maar ik vind het handiger en makkelijker. Zorg dat de touwtjes zo liggen: 



Stap 2

Hier ging ik dus de fout in... Ja al bij stap 2 maar uit zoveel stappen bestaat het eigenlijk niet. (Het is trouwens niet duidelijk maar het zijn 2 gele garen en niet 1). Pak nu het buitenste touwtje, wat bij mij de witte is, en maak als het ware een knoop om het 2e draatje, wat bij mij de oranje is. Trek het aan zodat er een knoopje komt. LET OP!!! Doe dit niet 1 maar 2 keer! Dus maak 2 knoopjes! Doe nu gewoon precies hetzelfde tot je bij de middelste bent, wat bij mij geel is. Doe nu gewoon precies hetzelfde met de andere kant en weer tot je bij de gele bent. Nu zal je de 2 draadjes, wat bij mij de witte zijn, die eerst aan de buitenkant zaten aan de binnenkant hebben. Nu gewoon weer 2 van die knoopjes maken met de middelste 2. 


Stap 3 

Doe gewoon precies hetzelfde met de nieuwe buitenste draadjes wat bij mij de oranje zijn! Blij dit gewoon doen tot je vind dat hij goed is.

Je zal zien dat ze niet even dik worden zoals je op die foto ziet maar ik heb echt geen idee hoe dat kan... Maar ik vind het een mooi eindresultaat! 






Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Cocktails&Perfume © 2014