dinsdag 8 juli 2014

Bookreview: The Fault In Our Stars

dinsdag 8 juli 2014
Het duurde wat langer om dit boek uit te lezen dan gepland omdat ik de afgelopen 2 weken iedere dag hoofdpijn had. Ik weet niet precies hoe het komt maar oké. Dus vandaar dat de bookreview nu pas komt want met hoofdpijn lezen is niet echt fijn. Hier komt de review!

Het eerste woord dat in me opkomt bij dit boek is ''wauw...'' Ik had al van mensen gehoord dat het een goed boek was en dat ze er bij moesten huilen. Ik dacht altijd dat ze overdreven, niet dus. Het boek raakt je echt diep en je gaat er helemaal in op, het is moeilijk om te stoppen en voor je het weet ben je al een uur aan het lezen. 



Samenvatting (no spoilers) 

Hazel heeft al sinds ze een klein meisje was longkanker. Ze gaat niet vaak de deur uit, ligt vaak op bed en leest opnieuw en opnieuw hetzelfde boek. Haar moeder denkt dat ze depressief is en stuurt haar naar een kanker support groep waar ze dus totaal geen zin in heeft. Op een dag neemt een jongen van de groep, Isaac, een vriend mee genaamd Augustus Waters. Ze hebben gelijk een klik en ze komen met elkaar in contact. Ze spreken vaak af en guess what? Ze worden smoor verliefd op elkaar. Ze hebben veel lol samen tot er slecht nieuws komt... Na ze samen naar Amsterdam zijn geweest om de favoriete schrijver van Hazel te ontmoeten, van Houten, verteld Augustus het slechte nieuws. Hun hele relatie krijgt een andere draai en het onverwachte gebeurd...


Ik vond het een erg triest maar toch ook leuk boek. Je kan er zeker om lachen maar soms valt er wel een traantje. Het einde van het boek is het meest triest maar ook echt mooi. En met mooi bedoel ik ook echt mooi! Wil je weten wat er gebeurd? Lees het boek! Ik vind het echt zeker een aanrader alleen je moet wel een beetje Engels kunnen.

Het volgende boek dat ik ga lezen is van de zelfde schrijver: John Green. Ik had een boxset gekocht van hem die 4 boeken inhielden. 



Ik weet niet precies waar het over gaat maar ik had van vriendinnen die het boek al hebben gelezen dat het over een jongen gaat die een meisje heeft ontmoet genaamd Alaska en dat hij die gaat zoeken. Het is niet erg duidelijk maar jullie zullen het wel zien in mijn volgende bookreview! 



Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Cocktails&Perfume © 2014