dinsdag 24 juni 2014

Goede voornemens/bucketlist #summer

dinsdag 24 juni 2014
Misschien klinkt het raar dat ik goede voornemens wil maken want meestal doe je dat ongeveer aan het einde van het jaar voor het volgende jaar. Maar ik doe het toch net ietsjes anders. Vorig jaar zomer heb ik eigenlijk niks nuttigs gedaan. Ik heb uitgeslapen tot een uur of 12, daarna voor de tv hangen en dan maar kijken of iemand van mijn vrienden kon afspreken wat vaak eigenlijk niet het geval was dus dan zat ik thuis. Helemaal niks te doen. Maar zo hoort een zomervakantie er toch niet uit te zien? In de zomervakantie hoor je onvergetelijke dingen te doen met je vrienden en lekker buiten rondhangen en dus niet binnen. Dit jaar wil ik niet zo'n saaie vakantie als vorig jaar dus vandaar deze goede voornemens/bucketlist.



Meer naar buiten

Deze spreekt eigenlijk voor zich. De hele winter en herfst zit je (ik tenminste) binnen, puur omdat ik het buiten te koud vind... Ik krijg amper een frisse neus, weinig beweging, zie mijn vrienden minder etc. Nu in de zomer is het dan toch juist de bedoeling om lekker naar buiten te gaan! Even lekker een frisse neus halen, een beetje joggen, lekker lange wandelingen maken. De mogelijkheden zijn eindeloos! Ik bedoel wat houd je tegen? Je kan moeilijk zeggen dat het te warm is want dan ga je gewoon lekker langs het strand liggen.

Buiten lezen

Misschien in een park of gewoon op mijn balkon, het maakt mij niet uit waar ik lees als het maar buiten is. Meestal lees ik op mijn kamer of als het lekker warm is op mijn balkon (vaak in bikini of croptop) maar deze zomer ga ik misschien wel naar een park of zoiets. Ik heb eigenlijk nog nooit buiten mijn huis gelezen dus ergens is het ook wel een beetje eng... Zouden mensen me raar aankijken? Waar moet ik überhaupt heen gaan, zulke mooie parken zijn er niet bij me in de buurt? Dus dat word nog wel even nadenken. Misschien dat ik wel een speciaal plekje vind waar het rustig is en ik mijn boekjes kan lezen.


Joggen

Aangezien ik niet op een sport zit, ik merk dat mijn conditie ernstig hard aan het dalen is en ik me over het algemeen altijd moe voel is het misschien slim om wat meer beweging te krijgen. En tja dan is joggen zo'n beetje de enige optie. Nu zal ik me wel over mijn verveling heen moeten zetten (9 van de 10 keer begin ik met lopen puur omdat het me zo erg verveeld) maar hopelijk gaat dat na een tijdje weg en zet het zichzelf om in motivatie zodra ik een beetje conditie krijg.

Vakantiebaantje 

Iedereen wil natuurlijk wat bijverdienen om te gaan shoppen of zodat je vaker leuke dingen kan doen met je vrienden maar ik neem gedeeltelijk ook een bijbaantje omdat ik in de zomer altijd tot 12 uur uitslaap en daar volgens mij alleen maar meer moe van word. Dus ik dacht als ik straks een baantje heb moet ik vroeg opstaan, en dus ook eerder naar bed wat ik niet zo erg zou vinden, en krijg ik misschien wat meer van een ritme waardoor ik me hopelijk ook minder moe door voel. Nu nog eentje vinden...


Zomerfeesten in Nijmegen

Vorig jaar ging een vriendin naar de zomerfeesten in Nijmegen. Ze was er erg enthousiast over wat ik wel begrijp van wat ik gehoord heb. Gratis toegang, super leuke muziek, gezelligheid en de leeftijd maakt niet uit. Nou kan het nog beter? Ik wil zeker weten deze zomer daar naartoe gaan met mijn vriendinnen om wat leuke herinneringen te maken!

Een verhaal schrijven

Ik heb al vele (mislukte) pogingen gedaan om een keer een afgemaakt verhaal te schrijven. Deze zomer wil ik het toch echt gaan doen! Ik ga een boekje kopen (deze keer eens niet van de action met hun dunne papiertjes) en beginnen met schrijven. Ik hoef het natuurlijk niet in een dag af te hebben maar waarschijnlijk gewoon de hele zomer door. En als ik hem af heb en hem goed genoeg vind zet ik hem misschien wel op internet of misschien koop ik wel zo'n oude typemachine... Wie weet!




Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Cocktails&Perfume © 2014