donderdag 12 juni 2014

DIY: Spijker notitieboekje

donderdag 12 juni 2014
Voor het eerst sinds lange tijd ben ik een keertje een dagje huiswerk vrij, los van het feit dat ik vandaag moet beginnen met topo leren voor de proefwerkweek, dus ik dacht wat zal ik eens gaan doen. Aangezien ik nog aardig wat DIY projectjes wil doen, zoals je misschien in een van mijn blogposts hebt gezien, ben ik maar lekker gaan knutselen! Welke ik heb uitgekozen? Het spijker notitieboekje! Dit idee had ik van een vriendin gekregen dus hier een uitleg! 

Natuurlijk zal je wel wat dingetjes nodig hebben, maar geloof me het is echt niks! :

  • Een oude spijkerbroek (let op! je gaat hier in knippen!) 
  • Goede lijm
  • Een meetlint of iets anders waar je mee kan meten
  • Een goede scherpe schaar
  • En natuurlijk een notitieboekje



Zorg wel dat je goede lijm gebruikt! Ik heb deze pritt lijm van de action gebruikt die verrassend fijn is. Later heb ik de losse hoekjes nog met second lijm geplakt zodat het echt niet los zou gaan. Dit raad ik je ook aan! Gewoon even helemaal op het einde kijken waar het nog een beetje losjes zit en gewoon vastplakken!  


Knip eerst de spijkerbroek een BEETJE op formaat. Ik heb hem niet gelijk op de perfecte maat geknipt zoals je wel kan zien op de foto hier onder. Als je hem probeert op de perfecte maat te knippen kan je het risico nog wel eens lopen dat die net iets te klein is en net de randjes niet bedekt. Dat zou toch zonde zijn! Het is beter om ruim voldoende stof over te laten, dat knip je toch wel weg!


Lijm de onderkant aan de broek vast maar let alsjeblieft goed op hoe je hem plakt en bekijk goed hoe het aan de zijkant zit! Anders heb je straks een rand aan de voorkant en geloof me dat wil je echt niet. Ik maakte deze fout ook de eerste keer dus let goed op en plak hem niet zomaar op!



Dan plak je eigenlijk gewoon de boven en zijkant vast. Zorg wel goed dat de randjes goed zitten en eigenlijk is het het beste als je de flappen ook nog naar de binnenkant kan vouwen en vast plakken want dan gaat die wat langer mee. Ik ben op een bepaald punt helaas scheef gaan knippen dus aan een kant was het er net te kort voor. Recht knippen dus! Besteed er gerust wat tijd aan.


En als laatste de losse flappen er af knippen of naar binnen vouwen en vast plakken! Nogmaals, zorg dat je een goede scherpe schaar hebt! Het duurt erg lang en is erg vervelend om met een botte schaar te knippen. Ik knipte eerst met een normale keukenschaar en ik weet niet waarom maar hij was totaal niet scherp. Ik was er erg lang mee bezig en dacht dat de stof gewoon erg stevig was. Uiteindelijk toch maar mijn schaartje gepakt die ik altijd mee naar school neem en geloof me het ging een heel stuk makkelijker en vlotter! Dat is het eigenlijk zo'n beetje. En dit is dan zo'n beetje het eindresultaat! Natuurlijk verschilt dat per broek maar dan heb je er tenminste een idee van.



 Ik raad je deze DIY zeker aan want het eindresultaat is erg leuk! Wat ik er ook wel leuk aan vind is dat mijn notitieboekje nu zakken heeft dus daar kan ik dingetjes in bewaren. Ik vond het ook super makkelijk om te maken maar toch wel leuk om te maken. Ik denk dat ik het helemaal af had binnen een uurtje dus de tijd die je er aan besteed val op zich nog wel mee. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Cocktails&Perfume © 2014