donderdag 5 juni 2014

De proefwerkweek komt er weer aan!

donderdag 5 juni 2014


Zoals ieder jaar komt die horrorweek er weer aan: proefwerkweek. Ik denk dat iedereen het wel kent en dat zo'n beetje iedere school het wel heeft. Vorig jaar bij de proefwerkweek had ik 10 proefwerken waarvan ik voor alle toetsen ben gefaald. Jup ik had geen ene onvoldoende maar dit jaar moet dat anders... Ik heb alle proefwerken opgeschreven zodat ik op tijd begin met leren want als ik dit jaar nog over wil moet ik wel echt hard mijn best doen! Dit is mijn rooster voor de pw week:




Ik heb opgeschreven welke toets ik op welke dag en datum heb. Natuurlijk is het wel iets voor mij om dan als nog niet op tijd te beginnen met leren. Voor deze proefwerkweek ga ik een week van te voren beginnen met leren voor elke toets. Dat word dus niet afspreken voor mij... Wat wel scheelt is dat je altijd zo lekker vroeg thuis bent! Waarvan eigenlijk de bedoeling is dat je weer de hele middag aan je bureau gaat zitten om te leren maar ik kan je vertellen dat niet iedereen dat doet! Zoals ik vorig jaar... Ik heb alle toetsen al op een colornote geschreven en rond om het papiertje geplakt zodat ik precies weet wanneer ik moet beginnen!


Wat misschien ook een verschil kan maken, zeker voor mij, is dat ik mijn bureau netjes en georganiseerd wil houden. Het is gewoon niet fijn om aan een rommelig bureau te werken en zo zal ik me hopelijk ook beter kunnen focussen. Wat ik ook anders ga doen is mijn mobiel uitzetten zodat ik me de volle 100% op het leren kan concentreren en niet tussendoor over weet ik veel wat ga appen met mijn vriendinnen. 


Misschien dat je in mijn post ''study stress'' iets hebt gelezen over binaural beats en misschien dat je er zelfs naar geluisterd hebt. Dit zal ik mijn hele proefwerkweek op hebben staan. Als ik dit op zet en oordopjes in doe hoor ik alleen dat geluid en niet alles om me heen. Mijn kamer is namelijk totaal niet geluiddicht en ik hoor ieder geluidje. Van de tv die beneden aan staat tot de auto's op de straat. Vandaar dat ik het fijn vind om dit te gebruiken! 


Uiteraard zeg ik al die dingen nu wel maar wie zegt dat ik het ook ga doen? Daar moet ik natuurlijk helemaal zelf voor zorgen! Niemand houd van leren en het gaat ook zeker zwaar worden! Zeker omdat ik eigenlijk nooit gemotiveerd ben. Ik zal me zelf er voor pushen! Ik ga er gewoon voor!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Cocktails&Perfume © 2014