donderdag 29 mei 2014

Mcdonalds salades

donderdag 29 mei 2014
Laatst vroeg mijn nichtje aan me of ik mee ging shoppen en natuurlijk zei ik ja. We gaan dus morgen naar Nijmegen en haar moeder zei dat ze de ov zou betalen en voor de mac. Nu probeer ik de laatste tijd wat gezonder te leven dus daar passen hamburgers en frietjes niet echt bij. Ik dacht nouja dan neem ik wel een salade want tjaa salades zijn gezond! Toch? Niet dus. Ik heb wat onderzoek gedaan naar de salades en ze zijn niet zo gezond als je denkt. Zie hier onder een zelfgemaakt tabel waar ik alle drie de salades en voedingsinformatie bij elkaar heb gezet:

ADH staat voor aanbevolen dagelijkse hoeveelheid










Wat je waarschijnlijk niet weer is dat er allerlei vette dingen in de salades van de mac zitten zonder dat je het doorhebt waardoor ze dus minder gezond worden. 

Maar waarom hebben ze salades bij de mac? Het is toch de bedoeling om daar vette hamburgers te eten en frietjes? Ik denk dat ik het antwoord daar wel op heb. Ik las ergens op internet, weet niet precies waar, dat de McDonald's de salades op het menu heeft gebracht omdat er altijd moeders kwamen met hun kindje die voor hun kind een Happy Meal kocht en zelf niks namen want het is wel een feit dat de meeste moeders niet zo van die vette dingen houden. Nu als ze met hun kind kwamen namen ze een lekkere salade want tjaa een salade is toch gezond! En niet vettig dus waarom niet? 

Ik hoop dat jullie nu beter na zullen denken voordat je een salade bij de McDonald's bestelt en denkt dat je goed en gezond bezig bent. Ga liever naar een andere plek zoals een sushi bar want sushi is tenslotte erg gezond!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Cocktails&Perfume © 2014