zaterdag 10 mei 2014

100 happy days challange

zaterdag 10 mei 2014
Ik zat laatst op Girlscene en toen zag ik op de home van de site staan ''kun jij 100 dagen gelukkig zijn?'' Ik vroeg me uiteraard af wat het was dus ik nam even een kijkje. Het bleek dus een soort challange te zijn en tegen een uitdaging zeg ik geen nee! 



Op de site 100happydays.com  zei de maker al het volgende: ''We leven in een tijd waarin drukke roosters iets geworden zijn om over op te scheppen. De snelheid van het leven ligt steeds hoger, en ondertussen is er steeds maar minder tijd om te genieten van het moment waarin je je bevindt. De kunst om te genieten van het moment zelf, de omgeving en jouw plek daarin, is de basis voor een brug naar geluk op lange termijn voor ieder mens.'' 
Ik vind dat hij wel gelijk heeft want (vooral in Nederland) zijn mensen 27/7 in de weer. Ze vergeten te genieten van dat momentje dat je lekker op de bank zit en naar je favoriete tv serie aan het kijken bent want meestal zitten ze toch half met hun gedachte bij het feit dat ze nog een stapel was hebben liggen op hun bed. Nu met deze challange kan je later ook terug kijken op de dingen die jou het gelukkigst maken en die jou maken tot de persoon die je nu bent.


Bron


Op de site staat ook dat 71% van de mensen de challange niet afmaken waar de maker een best grappige maar toch diep gedacht stukje tekst bij zette die mij toch wel een beetje aan het denken zette. Hij zei dat 71% van de mensen afhaken omdat ze simpelweg gewoon geen tijd hebben. Dit klinkt misschien best logisch in jouw oren en toen ik alleen dat stukje had gelezen dacht ik ook bij mezelf dat het logisch is dat een mens soms nou eenmaal geen tijd heeft. Maar toen las ik dit: ''Deze mensen hadden stomweg niet de tijd om gelukkig te zijn. Jij wel?''
Dit vond ik eigenlijk best wel mooi bedacht want de bedoeling van de uitdaging is simpelweg om een foto te maken waar jij gelukkig van word, en als je een dag geen foto hebt gemaakt door gebrek aan tijd heb je een hele dag geen tijd gehad om gelukkig te zijn. Maar is gelukkig zijn niet het doel van het leven?


Misschien denk je waarom je dit zou doen en dat het een tijdverspilling is. Op de site stond ook wat de mensen die de opdracht wisten te voltooien (maar een kleine 21%) beweerden hoe het hun leven positief heeft veranderd. :


 - ontdekten wat hen iedere dag gelukkig maakt;
 - iedere dag beter gezind waren;
 - meer complimentjes kregen van andere mensen;
 - beseften hoe gelukkig ze zijn met het leven dat ze hebben;
 - optimistischer werden;
 - verliefd werden tijdens de uitdaging.

Best goede redens toch? Zo'n resultaat zou ik ook wel willen dus ik ga er de volle 100% voor!

Bron

De #100happydays uitdaging is voor jezelf, niet voor iemand anders.
Het is geen geluks- of opschepwedstrijd. Als je probeert om anderen tevreden te stellen of jaloers te maken met je foto's, dan verlies je nog voor je zelfs maar begonnen bent. Hetzelfde geldt voor valsspelen.

Wil jij mee ook doen? Je moet je eerst registreren op op de site http://www.100happydays.com/nl/ , kies een manier waarop jij je foto's wilt delen (je kan het ook privé doen!) en volg vervolgens deze stappen: 

- Deel je foto's via facebook, twitter of instagram met de openbare hashtag #100happydays
- Verzin je eigen hashtag om je foto's met een beperkter publiek te delen (vergeet echter niet om ons te vertellen hoe we je foto's kunnen vinden ;) )
- Of stuur gewoon je foto's naar myhappyday (at) 100happydays.com om ze privé te houden...

En je bent klaar om van start te gaan!

Succes als je de uitdaging aangaat! Ik hoop dat ik jullie heb kunnen inspireren om te genieten van iedere seconde! Je leeft toch maar één keer dus waarom niet?


















Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Cocktails&Perfume © 2014