maandag 21 april 2014

Milkshake maken!

maandag 21 april 2014
Ik was vandaag zoals iedereen vrij van school. En zoals gewoonlijk weet ik niet wat ik moet doen. Ik zat maar rondjes te draaien in mijn stoel en een beetje naar MTV te kijken. Na een tijdje had ik zin in een vanille milkshake en ik dacht ''hee waarom eentje kopen als ik het ook zelf kan maken!'' Want tja ik verveelde me toch, waarom niet! Ik heb even snel een recept opgezocht en zoals ik al had verwacht is het super makkelijk om zelf een milkshake te maken. Ik heb mezelf aangekleed en ben gelijk naar de Jumbo gegaan! 


Dit zijn de ingrediënten: 

- 400 ml melk
- 4 bolletjes vanille ijs 
- 1 eetlepel suiker
- 1 zakje vanille suiker

Dit is allemaal genoeg voor 1 vanille milkshake. Ik het het recept van deze site.

Ik heb zelf romige vanille ijs van Hertog gebruikt. Toen ik hem kocht was die aardig zacht dus ik kon zo beginnen met scheppen!

Voor de vanille suiker heb ik vanille suiker van dr. oetker gebruikt.    

Het is echt super simpel om te maken! Toen ik de bereidingswijze las sloeg ik mezelf echt op mijn voorhoofd. Ik wist dat het makkelijk was maar zo makkelijk? Het duurde nog geen 5 minuten om het te maken maar oké. Hier de o zo moeilijke bereidingswijze:

- Mix alle ingrediënten samen, het ijs hoeft niet helemaal opgelost te zijn.

Tip: Serveer zo koud mogelijk

Die tip vond ik eigenlijk ook wel een beetje dom... Ik bedoel komop, wie houd er nou van warme milkshakes?


Ik vond de milkshake erg lekker ook al had ik niet het geduld om het eerst echt goed koud te laten worden en ik het gewoon gelijk deed proeven. Het enige dat ik wel raar en jammer vond was dat de milkshake erg dun was. Als je er een haalt bij een cafetaria is die meestal te dik om door het rietje te drinken. Deze was bijna net zo dun als jus. Misschien moet ik de volgende keer gewoon wat meer ijs doen!





1 opmerking:

  1. Leuk! Ik vroeg me al af of het mogelijk is om het thuis te maken. Ik ga het een keer proberen.

    BeantwoordenVerwijderen

Cocktails&Perfume © 2014