dinsdag 22 april 2014

10 tips tegen vermoeidheid

dinsdag 22 april 2014
Vandaag was voor mij een erg vermoeiende dag. Ik was om kwart over één uit maar ben gebleven tot half vijf in verband met de huiswerkklas. Je bent verplicht om daar anderhalf uur te blijven maar ik had gewoon zo veel huiswerk! En ik was nog niet eens klaar met alles. Dus toen ik thuis kwam heb ik weer verder moeten werken en ben uiteindelijk zo'n 5 uur met school bezig geweest. En guess what? Ben er nog steeds niet 100% klaar mee.
Nu leek het me een slim idee om een post te doen over tips tegen vermoeidheid. Ik weet wel zeker dat meerdere mensen er last van hebben dus ik hoop dat jullie er wat aan zullen hebben!


Tip 1

Doe gewoon een dutje. Het hoeft niet lang te zijn, gewoon eventjes een half uurtje je ogen sluiten en je rust pakken. Wist je bijvoorbeeld dat mensen die een dutje doen hogere hersenactiviteiten hebben dan mensen die geen dutje doen? En ieder uur verbrand je 1 calorie! 2 vliegen in 1 klap toch?

Tip 2

Verwen jezelf. Vermoeidheid is niet alleen dat je moe bent maar dat je gewoon uitgeput bent door bijvoorbeeld, in mijn geval, een lange zware schooldag. Neem een lekkere douche, scrub je gezicht, lak je nagels, neem een gezichtsmaskertje etc. 

Tip 3

Kijk een film op tv. Komt er niks leuk vanavond? Ga dan naar de site www.ffilms.org. Er zijn oneindig veel films maar je moet er wel goed Engels voor kunnen aangezien er geen ondertiteling staat. Ik kijk bijvoorbeeld altijd van die romantische drama films waardoor ik altijd moet huilen. Het is gewoon even een uitlaatklep en daarna kan ik er weer helemaal tegenaan! 

Tip 4

Ga vanavond wat eerder naar bed. Zo zul je je veel energieker voelen de volgende dag! 

Tip 5

Het klinkt makkelijk en misschien zelfs een beetje cliché maar relax. Neem wat tijd voor jezelf en zet alles weer op een rijtje. Probeer alle verwarrende en vervelende gedachtes los te laten. Dat is natuurlijk niet makkelijk maar neem gewoon lekker de tijd!

Tip 6

Ontsnap aan de sleur van het dagelijks leven. Dit is denk ik wat ons het meeste vermoeid. Opstaan, school/werk, huiswerk, slapen en zo gaat het voor de meeste mensen in een normale doordeweekse week. Ga gerust een keertje naar een spa en sauna. Zoals ik al zei, verwen jezelf lekker! 

Tip 7

Doe wat meer aan beweging. Door te sporten zul je je sowieso fit voelen en voel je je dus veel minder snel vermoeid of moe. Je maakt er een stofje mee aan genaamd endorfine. Endorfine vind plaats in je hersenen en geef je een rustgevend gevoel en verminderd sombere gevoelens. Persoonlijk vind ik dat sporten echt een fantastisch gevoel geeft!

Tip 8

Ga stappen met vrienden. Misschien klinkt dit niet als de ideale oplossing maar kom op, een beetje lol en lachen kan geen kwaad! 

Tip 9

Probeer een vast ritme op te bouwen. Zorg er voor dat je om vaste tijden naar bed gaat en niet te lang uitslaapt. Geloof me, het heeft geen effect als je van 12 uur 's nachts tot 12 uur in de middag slaapt. Dan zul je je sowieso moe voelen! Ga een beetje op tijd naar bed en slaap niet al te lang uit. 8 uur slaap is voldoende. 

Tip 10

Wat ik dus meestal doe is mijn favoriete liedje opzetten. Ik word er zo blij van! Ik krijg er automatisch wat energie door en begin er door te glimlachen. Door dat ene liedje zie ik overal de lol van in. Best dom eigenlijk... Dan zit ik bijvoorbeeld op de fiets onderweg naar school en komt dat liedje op en begin ik om de kleinste dingetjes al te lachen. Bijvoorbeeld vanmorgen reed er een wat oudere man langs op een scouter en ik dacht even voor 5 seconden dat het mijn opa was terwijl hij niet eens een scouter heeft. Ik vond het helemaal grappig en had wat moeite om mijn lach in te houden. Maar kom op! Lachen is gezond en positiviteit al helemaal!

Nou dit waren dus mijn tips en ik hoop dat jullie er wat aan hebben gehad. Het spijt me als ik wat foutjes heb gemaakt maar wat ik over mijn dag heb gezegd was echt waar. Ik ben uitgeput! Dus ik ga lekker vroeg slapen vanavond! Laat gerust een commentaar en tips achter! Ik ben nog altijd bezig mijn blog te verbeteren. byee xxx

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Cocktails&Perfume © 2014